کوچینگ چیست ؟ کمی درباره کوچینگ

یکی از چیزهایی که این روزها در فضای کسب و کار اسمش زیاد شنیده میشه و به نظر من، خیلی دوست داشتنیه، واژه «کوچینگ» است. اما کوچینگ چیست ؟

کوچینگ رو به فارسی هنوز خیلی خوب ترجمه نکردن. قبلاً «مربی» بود. بعداً گفتن نه بابا .. چرا آخه؟! یکی از دوستامون «ره‌یاری» ترجمش کرده، بعضی ها میگن اصلاً این واژه مقدس تر از اونیه که بخواد ترجمه بشه و خلاصه هنوز بین علماء ، سر معنی ِ فارسیش اختلاف نظر هست!

بیشتر بخوانید

بهترین راهکارهای تشویق کارکنان

اگر به دنبال بهترین راهکارهای تشویق کارکنان بگردیم، مسلماً نمی توانیم یک چیز مشخص و ثابت را پیدا کنیم. ولی چند موردی هست که بیانشان می تواند به ما کمک کند …

بیشتر بخوانید

چه موقع دنبال شریک باشیم ؟

یکی از خوبی های رادیو اقتصاد برای من اینست که سوالاتی می پرسند که سوال خیلی از مردم است. مثل این بار که : چه موقع دنبال شریک باشیم ؟

وقتی می گویند شریک، خود من که یاد این ضرب المثل می افتم که اگر شریک خوب بود، خدا هم شریک داشت !

بیشتر بخوانید

آموزش نیروی انسانی وظیفه کیست ؟

آموزش و پیشرفت

سوال اصلی رادیو اقتصاد ( برنامه روز از نو ) این بود: آموزش نیروی انسانی وظیفه کیست ؟ چه کسی باید نیروهای انسانی را پرورش دهد و آماده کند ؟

بیشتر بخوانید

راهکارهای برگزاری جلسات موثر

همیشه در کلاس‌های مدیریت زمان ، وقتی به موضوع برگزاری جلسات موثر می‌رسم، یک جمله را می‌گویم که بعضی‌ها در مقابلش گارد می‌گیرند و البته بعضی‌ها هم لبخند می‌زنند:

« جلسه، هوشمندانه ترین کار، برای تلف کردن وقت است ! »

بیشتر بخوانید

جرأت حذف کارهای بی فایده

بعضی وقتها، ما کارهایی رو جزو لیست کارهامون می نویسیم و انتظار داریم همه افراد سازمان، خوب و به موقع اون رو انجام بدن. ولی بعد از یه مدتی می بینیم که نه کسی اونو درست انجام میده، نه از انجامش رضایت داره و نه اینکه اون کار خاص، کمکی به سازمان ما کرده.

بیشتر بخوانید
آثار جابجایی افراد

آثار جابجایی افراد

امروز یه مصاحبه داشتم با رادیو اقتصاد، در مورد آثار مثبت و منفی جایجایی نیروی انسانی در محیط کار .

اول در مورد دلایل جابجایی صحبت کردم و بعد، یه سری نکات مثبت و منفی رو گفتم که اینجا لیست می‌کنم :

بیشتر بخوانید