درباره من

سلام …
من شاهین شاکری هستم. مدیرعامل باشگاه مدیران ایران.
مربی (کــُوچ) مدیران در زمینه توسعه مهارت‌های فردی و سازمانی. مشاور کسب‌وکار، مدرس و نویسنده.

با «آموزش، مشاوره و کوچینگ» به مدیران کسب‌وکارها برای بهبود وضعیت و حل مشکلاتشون کمک می‌کنیم.

توی این وبلاگ، سعی می‌کنم بعضی از حرف‌ها و تجربیاتم رو فارغ از اصول رسمی و به‌دور از قضاوت، بیان کنم.

به اتفاق همسرم خانم «ندا مفاخری» و دختر عزیزمان «غزل» زندگی می‌کنم.

چند سالی هست که با همسرم مجموعه « مدیران ایران » را اداره می کنیم و کارمون ارائه آموزش ها و محصولات مرتبط با مدیریته.
هر دومون توی دانشگاه تهران، DBA خوندیم و دروس مدیریتی رو بصورت حضوری یا اینترنتی تدریس می کنیم.
مشاوره و کوچینگ هم از کارهای دیگه ایه که انجام میدیم.

در صفحه شخصیم در باشگاه مدیران ایران (اینجا) رزومه مختصری از خودم قرار دادم.

رزومه شاهین شاکری

شاهین شاکری - ندا مفاخری - غزل

و اما داستان من:

چند سال قبل، روش فروش ما اینطوری بود که محصولاتمان را بصورت امانی به مغازه ها می دادیم و بعد از چند وقت، اگر مغازه جابجا نشده بود، اگر زیر قول و قرارش نمی زد، اگر توانسته بود محصولات ما را بفروشد و چند اگر دیگه، درصدی از قیمت پشت جلد را می گرفتیم. باید اعتراف کنم اصلاً دوست ندارم به آن روزها برگردم.

تصمیم گرفتیم بزرگتر شویم.. در سمینارهای مختلف غرفه گرفتیم و خودمان بصورت رو در رو، محصولات را به مشتریان عرضه کردیم.

اوضاع ظاهراً بهتر شده بود و ما هم خوشحال. تا اینکه سال ۸۷، در سمیناری شرکت کردیم و هیچ فروشی نداشتیم. هیچ کس سمت غرفه ما نمی آمد. کلی هزینه کرده بودیم و داشت جلوی چشممان دود می شد و میرفت هوا.

باز هم داشت همان وضعیت محصولات فروش نرفته و خاک خورده در انبار شرکت، تکرار می شد. باید فکری می کردیم. اینطوری نمی شد…

آستین ها را بالا زدم، کت را درآوردم و شروع کردم به جمع کردن مشتری! شاید تصورش برای الان ِ من خنده دار باشد، ولی تنها راهکاری بود که به ذهنم می رسید.

در آن سمینار، بزرگترین درس ها را گرفتم.  آنجا بود که فهمیدم باید مشتری را درست انتخاب کرد. آنجا بود که فهمیدم بازاریابی چقدر مهم است. آنجا بود که به اهمیت نکات ریز ِ بازاریابی پی بردم و فهمیدم که باید تغییر کنم.

کم کم رفتم سراغ یادگرفتن بازاریابی. هر چیزی که دستم می رسید را می خواندم. هر دوره آموزشی، کتاب و سمیناری …

یواش یواش اوضاع بهتر شد. تا اینکه اینترنت هم جدی تر شد و رسانه های اجتماعی آمدند. کم کم رنگ و بوی بازاریابی هم داشت عوض می شد. بازاریابی اینترنتی داشت آروم آروم متولد می شد و من هم به واسطه نوع فعالیت مان که همش با اینترنت بود، وارد این جریان شدم.

الان، بازاریابی اینترنتی و تولید محتوا، بخشی از فعالیت های اصلی ماست.

ما با بازاریابی محتوایی و اینترنت مارکتینگ زندگی می کنیم و با آموزش هایمان، دیگران را هم وارد این دنیا می کنیم.

در کنار فرایندهای بازاریابی و فروش، متوجه شدیم که سازمانها معمولاً در مورد بهره وری پرسنل هم مشکلات جدی دارند.

این بود که وارد حوزه «توسعه مهارت های فردی» هم شدم و در مورد مدیریت زمان و انرژی، انگیزه، مدیریت استرس، بهره وری، خلاقیت، ارتباطات و … ، یاد گرفتم و یاد دادم.


بصورت کلی، بیشتر ِ مطالعات و نوشته های من، در مورد موضوعات زیر است:

البته در این وبلاگ، بخشی برای دلنوشته ها و موضوعات شخصی تر، و همینطور نوشته هایی در مورد کتاب هم دارم.


کتاب های من:

  • نقشه راه توسعه فردی
  • چرا مدیریت زمان جواب نمی دهد؟
  • بولت ژورنال مدیران ایران
  • راهنمای محرمانه بازاریابی اینترنتی
  • راهنمای محرمانه نوشتن تیترهای فوق جذاب
  • آچار فرانسه بازاریابی اینترنتی

برای تهیه کتاب‌ها می‌توانید به سایت مدیران ایران مراجعه بفرمایید.


خدمات من به سازمان ها

من اعتقاد دارم که سازمان های ایرانی می توانند بسیار بهتر و موثرتر از وضعیت فعلی عمل کنند. 

به نظرم ارتباط موثر و شاخه‌های مختلفی که بهش ربط داره، یکی از جاهاییه که نیاز به تقویت جدی داره و من هم بهش خیلی علاقمندم.

و اعتقاد دارم که با کوچینگ و آموزش های مفید، می توان اوضاع را بهتر کرد.

من می توانم با برگزاری جلسات آموزش، مشاوره و کوچینگ برای سازمان‌ها،
توانایی افرادشان را در زمینه های مرتبط با ارتباطات، بهره‌وری (مدیریت زمان، مدیریت استرس، …)، سیستم‌سازی، بازاریابی، فروش، مهارت‌های فردی، و …
افزایش دهم.

اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت ها و کلاس های شاهین شاکری

اگر به نظرتان می توانم همراهی تان کنم، کافیست تماس بگیرید تا با هم گپی بزنیم و شاید به نتیجه های خوبی برسیم:

۴۴۸۴۱۹۹۱ – ۰۲۱

ایمیل هم هست البته : shakeri [@] modiriran.ir


نوشته های اخیر: