آموزش نیروی انسانی وظیفه کیست ؟

آموزش و پیشرفت

سوال اصلی رادیو اقتصاد ( برنامه روز از نو ) این بود: آموزش نیروی انسانی وظیفه کیست ؟ چه کسی باید نیروهای انسانی را پرورش دهد و آماده کند ؟

بیشتر بخوانید

مدیریت شرکتهای نوپا

مدیریت شرکتهای نوپا موضوع صحبت اینبارم با رادیو اقتصاد بود.

قبلاً در وبلاگ در مورد مدیریت شرکت های کوچک نوشته بودم. ولی با رادیو، موضوعات دیگری را مطرح کردم…

بیشتر بخوانید

راهکارهای برگزاری جلسات موثر

همیشه در کلاس‌های مدیریت زمان ، وقتی به موضوع برگزاری جلسات موثر می‌رسم، یک جمله را می‌گویم که بعضی‌ها در مقابلش گارد می‌گیرند و البته بعضی‌ها هم لبخند می‌زنند:

« جلسه، هوشمندانه ترین کار، برای تلف کردن وقت است ! »

بیشتر بخوانید

ارتقای شغلی

امروز در گفتگویی که با رادیو اقتصاد (برنامه روز از نو) داشتم، در مورد ارتقای شغلی صحبت کردم.

مهمترین نکته ای که گفتم، این بود که خودِ ذات ارتقای شغلی نباید هدف باشه، چیزی که مهم است، ارتقای شخصیت است.
و مسیر ارتقای شغلی، از ارتقای شخصیت می گذرد.

بیشتر بخوانید

جرأت حذف کارهای بی فایده

بعضی وقتها، ما کارهایی رو جزو لیست کارهامون می نویسیم و انتظار داریم همه افراد سازمان، خوب و به موقع اون رو انجام بدن. ولی بعد از یه مدتی می بینیم که نه کسی اونو درست انجام میده، نه از انجامش رضایت داره و نه اینکه اون کار خاص، کمکی به سازمان ما کرده.

بیشتر بخوانید
آثار جابجایی افراد

آثار جابجایی افراد

امروز یه مصاحبه داشتم با رادیو اقتصاد، در مورد آثار مثبت و منفی جایجایی نیروی انسانی در محیط کار .

اول در مورد دلایل جابجایی صحبت کردم و بعد، یه سری نکات مثبت و منفی رو گفتم که اینجا لیست می‌کنم :

بیشتر بخوانید
مدیریت شرکت های کوچک

مدیریت شرکت های کوچک

به نظر من، مدیریت شرکت های کوچک ، بعضی وقتها سخت تر از مدیریت شرکت های بزرگه.

قبول دارم که تصمیماتی که در شرکت های بزرگ گرفته میشه بعضی وقتها خیلی مهمتر، بزرگتر، حیاتی تر و تاثیرگذار تر هستن؛ و در واقع مدیریت این شرکتها، بابت همین تصمیم ها پول می گیرند.

بیشتر بخوانید

کلاسهای بدون نیازسنجی آموزشی

یه کلاس فشرده داشتم برای یه مجموعه نیمه دولتی در مورد برند.
امروز جلسه آخرش بود.
به من گفته بودن مدیرها هستن؛ ولی فراموش کرده بودن بگن بقیه هم هستن !
بقیه شامل نگهبان دم در و کارمندان بخشهای دیگه هم میشد !
هدف هم این بود که سازمان، برند بشه !
البته لازمه همه در جریان باشن که داریم روی برند سازمان کار می کنیم ولی لازم
نیست همه ی همه، یاد بگیرن مراحل برندینگ چیه.
نتیجه همچین کلاسی این میشه که استاد باید یه چیزی بگه که بیشتر حضار متوجه
بشن و اینجوری نه خودش به هدفش میرسه و نه کلاس از نتیجه کار راضی میشه.
کلاسهای فرمایشی و بدون نیازسنجی درست، معمولا درصد موفقیت کمی دارن.