خلاصه کتاب قلاب

چند روز پیش، دوستانم در رویداد همخوان، از من دعوت کردند که خلاصه کتاب قلاب رو برای دوستان ارائه بدم.

کتاب دوست داشتنی و ارزشمندیه و استقبال کردم.

کتاب قلاب ( یا بهتر بگیم: قلاب شده ) که ترجمه ی Hooked هست، در مورد مدلی صحبت میکنه که به عادت سازی محصولات و خدمات منجر میشه.

اینکه ما بصورت روزانه داریم از گوگل، اینستاگرام، تلگرام و چیزهای اینچنینی، بدون تامل و تفکر زیادی، استفاده کنیم، یعنی به اینها عادت کرده ایم.

شرکت های هوشمند، به جای صرف هزینه های زیاد برای تبلیغات، برای عادت سازی آنها برنامه ریزی می کنند.

هر محصولی قابلیت تبدیل به عادت را ندارند. مثلاً کسی که سالی یکبار یک محصول را می خرد، به آن عادت ندارد. ولی کسی که هر روز از جستجو گر گوگل استفاده می کند، و نمی تواند به بینگ یا جستجوگر دیگری نقل مکان کند (!) ، به آن عادت کرده است.

فایل صوتی زیر، خلاصه کتاب قلاب است که در جمع صمیمی دوستان جوان کرجی، در رویداد همخوان و به مدت حدوداً یکساعت ارائه شده است.
از همه دوستانی که در برگزاری این رویداد دوست داشتنی زحمت کشیدند، صمیمانه سپاسگزارم.††

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *