چرا آدم حرفه ای نداریم ؟

اگر در کسب و کار فعال باشید، این را حتماً شنیده اید که آدم حرفه ای به راحتی پیدا نمی شود. اگر هم پیدا شود، سرش شلوغ است.

یکی از دغدغه های همیشگی من اینه که چرا با وجود این همه فرصت شغلی و نیاز بازار کار به افراد حرفه ای ، باز هم عده خیلی زیادی بیکار هستند.

امروز مشغول نصب یک نرم افزار حرفه ای برای آموزش الکترونیکی بودم. انصافاً کار سختی بود و دقت زیادی می خواست. چند بار خواستم از ادامه اش دست بکشم ولی مجبور بودم ادامه بدم !

در لابلای کار، یاد همین موضوع افتادم که چرا آدم حرفه ای نداریم !؟

شاید یکی از دلایلش این است که حرفه ای بودن کمی سخت است و نیاز به حوصله زیادی دارد. و ما هم که فرهنگمان فست فودی شده است، خیلی دل و دماغ انجام کارهای حوصله بر و وقتگیر را نداریم !

پس راحت ترین کار را انتخاب می کنیم : غر زدن ! کار نیست . من فلان مدرک را دارم ولی کسی به من کار نمی دهد و …

و باز هم مرکز کنترل را به بیرون واگذار می کنیم .. چرا که نه ؟ غر زدن از وضع موجود خیلی راحت تر از تلاش برای حرفه ای شدن است.

من بالاخره توانستم کارم را انجام دهم. ولی آن موقع بود که فهمیدم چرا افرادی که همین کار امروز من را در ایران انجام می دهند، تعدادشان بسیار بسیار کم است. آن موقع بود که فهمیدم چرا برای نصب همین سیستم آموزشی، میلیون ها تومان پول می گیرند.

راستش قبلش می گفتم هزینه زیادی است. ولی وقتی فقط تعداد کمی رنج حرفه ای شدن را تحمل می کنند، الان می گویم نوش جانشان !

باشد که حرفه ای شوند !

یک نظر در “چرا آدم حرفه ای نداریم ؟

  • 20 آگوست 2021 در 1:08 ق.ظ
    پیوند یکتا

    عزیزم من اینجا ایران است و از وقتی من یادم میاد همه رو به سمت دانشگاه ها سوق دادن توی فیلم ها دهه ی هشتاد پولدارترین و بهترین کار مال شخصی بود که دانشگاه رفته و تحصیلات عالیه داشت، اما ایران بدون برنامه ریزی در دانشگاه ها رو باز کرد و جونیمون صرف دروس تئوری کرد، دانشگاه باید محل آموزش مهارت و تست و کارورزی باشه نه بازار کار، در ضمن دانشگاه باید متناسب با نیاز بازار کار نیرو تربیت کند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *